Jak napisać ogłoszenie o wynajmie mieszkania?
Posiadacze nieruchomości bardzo często udostępniają puste nieużytkowane lokale pod wynajem. To dobry sposób na dodatkowy dochód, a przy odpowiednim zarządzaniu można czerpać z tego typu usług naprawdę pokaźne zyski. Trzeba jednak wcześniej znaleźć właściwych lokatorów, a w tym pomoże odpowiednio napisane ogłoszenie. Co powinno zawierać?
Poszukiwacze mieszkania nie lubią kłamstw
Podstawowa zasada każdego ogłoszenia – zawsze powinniśmy rzetelnie i zgodnie z prawdą przedstawiać parametry udostępnianego obiektu. Najlepiej przygotować dokładny opis nieruchomości zawierający informacje o dostępnym metrażu, rozkładzie pomieszczeń, wyposażeniu oraz ewentualnych defektach, które mogą mieć wpływ na podjęcie decyzji.
Nie zapominajmy o podaniu precyzyjnych kosztów wynajmu lokalu. Warto dołączyć tu informacje o wszelkich dodatkowych opłatach na przykład za prąd czy zarządzanie najmem w Warszawie, którymi planujemy obarczyć przyszłego najemcę. W ten sposób potencjalny lokator będzie dokładnie wiedział ile kosztuje wynajem wystawianej nieruchomości.
Im więcej zdjęć tym lepiej
Każdy, kto kiedykolwiek szukał mieszkania na wynajem wie, że głównym czynnikiem zachęcającym do skorzystania z danej oferty są zdjęcia nieruchomości. Powinny one przedstawiać pomieszczenia mieszkalne pod różnym kątem tak, aby zaprezentować całkowicie wygląd nieruchomości. Nie bójmy się umieszczać kilkudziesięciu zdjęć – każde z nich podnosi wiarygodność oferty i pomaga dotrzeć do właściwego klienta.
Dobrym pomysłem będzie też dołączenie opcji wirtualnego spaceru po nieruchomości. Taka usługa wprowadzana jest coraz częściej i pozwala potencjalnemu najemcy prawidłowo ocenić komfort korzystania z upatrzonego lokalu.
Informacja o formie umowy również musi się znaleźć
W ogłoszeniu warto podać także dane dotyczące planowanej formy najmu konkretnego mieszkania. Przy większości tego typu ofert stosuje się tradycyjny najem długoterminowy z umową na czas określony lub nieokreślony. Niektórzy właściciele nieruchomości zajmujący się zarządzaniem wynajmem krótkoterminowym mogą też zaproponować takie usługi, kierowane przede wszystkim dla turystów.
Nie zapomnijmy też o danych kontaktowych. Numer telefonu to podstawa, ale oprócz niego można również zaproponować kontakt mailowy, przez panel ogłoszeniowy lub portal społecznościowy. W ten sposób zwiększymy grono zainteresowanych naszą propozycją.