sobota, 13 sierpnia 2022r.

Catering dietetyczny – czy to ciągle bardzo dochodowy biznes?

Automatycznie zapisany szkic

Firmy oferujące catering dietetyczny kilka lat temu przebojem zdobyły polski rynek. Na początku, gdy było ich niewiele, mogły dyktować naprawdę wysokie ceny, a klienci mimo tego korzystali chętnie z oferty, która przede wszystkim przyciągała nowością. Na dzisiejszym rynku cateringowym zrobił się prawdziwy tłok, bo wszyscy chcieli by uzyskać dla siebie kawałek tego dochodowego tortu. Czy jednak każdy może odnieść sukces w branży cateringowej?

Fenomen cateringu dietetycznego?

Catering dietetyczny popularnie zwany dietami pudełkowymi cieszy się niesłabnącą popularnością. Początkowo sięgali po niego głównie młodzi, aktywni ludzie z dużych miast oraz gwiazdy ze świata sportu, muzyki i filmu. Obecnie catering dietetyczny coraz częściej zamawiają zwykli ludzie, również z mniejszych miast i wiosek. Zdecydowanie najczęstszymi odbiorcami są osoby uprawiające sport oraz wszyscy ci, którzy przywiązują dużą wagę do zdrowego żywienia. Przybywa także klientów, którzy sięgają po diety pudełkowe ze względu na swoje ograniczenia zdrowotne. To właśnie te osoby zamawiają diety wegetariańskie, bezglutenowe czy przeznaczone dla diabetyków. Catering dietetyczny doskonale odnalazł się na rynku, gdzie brakowało przede wszystkim nowości. Szczególnie w małych miastach oferta gastronomiczna jest bardzo monotonna. Znajdziemy tam głównie pizzerie i bary z kebabami. Tymczasem Polacy oczekują czegoś więcej. Pragną odżywiać się zdrowo, nowocześnie i w sposób urozmaicony. Dodatkowo catering dietetyczny doskonale zaspokoił potrzebę lepszej organizacji czasu. Wiele osób zamawia diety pudełkowe ze względu na dużą wygodę czy niechęć do samodzielnego gotowania. 

Czy na cateringu dietetycznym można jeszcze zarobić?

Nie da się ukryć, że diety pudełkowe są stosunkowo drogie. Jednocześnie klient otrzymuje małą ilość produktów, które nie wymagają skomplikowanych zabiegów kulinarnych. Nie można tutaj zamawiać pojedynczych posiłków, tylko trzeba deklarować się na długookresowe żywienie. To właśnie te czynniki miały zdecydować o wysokiej opłacalności prowadzenia biznesu dietetycznego. Tak właśnie mogłoby być, gdyby nie fakt, że na rynku pojawiała się ogromna konkurencja i presja na obniżki cen. Jest wiele terenów w Polsce, gdzie na obszarze na przykład powiatu działa 8 czy 10 firm cateringowych. Jest ich zdecydowanie za dużo, więc próbując uzyskać przewagę, proponują krótsze plany żywieniowe albo dają możliwość zamawiania samych obiadów. Okazuje się, że jest to swego rodzaju podcinanie gałęzi, na której się siedzi. Catering dietetyczny to oferta specjalna, która musi kosztować. Produkty nabywa się z gospodarstw ekologicznych, mają one więc swoją wysoką cenę. Niemało kosztuje także zatrudnianie najlepszych dietetyków. O tym wszystkim trzeba pamiętać, kalkulując taki biznes.