sobota, 12 października 2024r.

Jaka polerka samochodowa będzie najlepsza?

photo 1490902931801 d6f80ca94fe4cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw0fHxjYXIlMjB2YXJuaXNoaW5nfGVufDF8MHx8fDE2NTM5MTgwMTkixlibrb 1.2.1q80w1080

Polerowanie samochodu stosowane jest najczęściej w końcowym etapie lakierowania. To doskonały sposób na wygładzenie nowej powłoki i nadanie jej idealnego połysku. Czasem polerowanie pomaga również odświeżyć wygląd starej karoserii. Proces, choć wydaje się prosty, może przysporzyć sporo problemów zwłaszcza osobom niedoświadczonym. Dlatego w dzisiejszym artykule sprawdzimy, jaki typ systemu polerskiego będzie najlepszy do pracy.

Polerowanie mechaniczne znacznie wydajniejsze od ręcznego

Jeśli planujemy przeszlifować całą karoserię pojazdu, powinniśmy postawić na rozwiązania mechaniczne. Polerka ze specjalnym padem i odpowiednią prędkością obrotów znacznie szybciej poradzi sobie z nierównościami na strukturze lakieru.  Wykorzystując właściwie systemy polerskie można przygotować gładką, nieskazitelną powłokę w stosunkowo krótkim czasie.

Ręczne metody polerowania są obecnie rzadziej stosowane. Najczęściej wybiera się je podczas odświeżania niewielkich elementów, takich jak zderzak czy maska samochodowa.  Ręczne czyszczenie karoserii wymaga sporej kondycji i wprawy, dlatego osoby niedoświadczone mogą sobie z tym zadaniem nie poradzić. Są jednak plusy rozwiązania – przy mniejszej sile tarcia i prędkości przesuwania gąbki ryzyko uszkodzenia powłoki lakierniczej jest minimalne.

Polerka obrotowa – najpopularniejsze urządzenie do pracy

To system, który szlifuje powierzchnię poprzez ścieranie jej okrągłą gąbką kręcącą się wokół własnej osi na wysokich obrotach. Umiejętne prowadzenie urządzenia w połączeniu z selektywnie dobranymi akcesoriami polerskimi z hurtowni przyniosą oczekiwany efekt. Trzeba jednak stale kontrolować prędkość obrotów, by zapobiec powstawaniu defektów na lakierze.

Polerka obrotowa ma jednak pewne wady. Osoba z mniejszym doświadczeniem może mieć spore problemy z jej użyciem. Zbyt duża szybkość obrotów czasem doprowadza do nadmiernego starcia zewnętrznej powłoki co ma niekorzystny wpływ na jej strukturę. Poza tym maszyna do polerowania samochodu szybko nagrzewa się w miejscu tarcia, co również może doprowadzić do reakcji termicznych lakieru.

System orbitalno-obrotowy wydaje się być lepszym rozwiązaniem

To specjalistyczna maszyna, która pracuje w dość specyficzny sposób. Oprócz ruchu obrotowego głowica wykonuje dodatkowe eliptyczne krążenia, które nieznacznie zwiększają pole pracy. Wykorzystując odpowiednie pasty polerskie można dzięki niej osiągnąć zadowalające efekty przy mniejszym ryzyku powstania hologramów. Polerka tego typu znacznie wolniej się również nagrzewa, co ułatwia pracę i pozwala na kompleksowe przeprowadzenie polerowania bez stosowania przerw.