wtorek, 22 października 2024r.

Katalogi reklamowe, dlaczego warto zamówić w profesjonalnej drukarni?

photo 1614036634955 ae5e90f9b9ebcropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw3fHxwcmludGluZ3xlbnwxfDB8fHwxNjUxNzU4MTAwixlibrb 1.2.1q80w1080

Katalog reklamowy, to jedno z niezbędnych narzędzi marketingowych, mające duży wpływ na wypromowanie marki. Wiele firm korzysta z rozbudowanego marketingu internetowego, ale tylko te, które decydują się również na usługi drukarskie jest w stanie szybciej i bardziej efektywnie rozszerzyć zasięg swojej firmy. Dlatego też warto postawić na drukarnię oferującą profesjonalny druk katalogów reklamowych.

Po co potrzebny firmowy katalog, czyli cel i format katalogu reklamowego

Przeważnie każdy przedsiębiorca ma swoją wizje prowadzonego biznesu i dobrze wie, jak chciałby zaprezentować swoja markę. Stworzenie firmowego katalogu to przede wszystkim określenie do kogo jest to kierowana oferta i jak ma być przedstawiona. W zależności od produktów, czy usług taki projekt może być niewielką broszurą lub rzeczywiście grubym katalogiem.

Przy wyborze formatu warto również wziąć pod uwagę do kogo będzie kierowany katalog i w jakich ilościach będziemy go rozprowadzać. Warto w tym względzie postawić na jakość użytych materiałów oraz na estetykę wykonania. To na pewno ma wpływ na wybór odpowiedniego zakładu poligraficznego.

 Jaki katalog wybrać: szyty, czy klejony?

Firma, która ma w ofercie wiele produktów i chce w swojej katalogowej wizytówce zawrzeć niezbędne opisy powinna wybrać katalogi klejone. To taka forma, która idealnie sprawdza się przy kilkudziesięciu lub kilkuset stronach oferty. Takie katalogi zazwyczaj trafiają do klientów, z którymi przedsiębiorca nawiązuje już bardziej ścisłą współpracę i chce pokazać jak najbardziej szczegółowo  swoją ofertę.

Drugim, bardzo popularnym rodzajem jest katalog szyty. To forma, która maksymalnie składa się z kilkudziesięciu stron i składa się z najważniejszych elementów marketingowych. Takie katalogi lub cieńsze broszury są dość wytrzymałe i mogą je rozprowadzać z dołączoną wizytówką przedstawiciele handlowi. Ten rodzaj katalogu jest bardziej reklamą firmy i jej działalności niż wieloopisową ofertą.

Format i rodzaj papieru użytego na katalog reklamowy

Wśród wielu parametrów technicznych katalogów reklamowych warto wyróżnić dwa: rozmiar oraz rodzaj papieru. Do wyboru mamy wariant A4, A5 lub A6 i zdecydować się możemy biorąc pod uwagę projekt graficzny oraz rodzaj oferty. Drugim istotnym parametrem jest wybór papieru. Jego grubość i faktura sprawia, że jest wygodny w przeglądaniu stron.

Katalogi takie są przydatnie w wielu sytuacjach. Dostęp do oferty firmy przedstawionej w sposób niezwykły wizualnie i wydrukowanej w odpowiednim formacie pozwoli zyskać wielu klientów.